These Streets Small Cute Grey Red Outline Pointer
Your IP is :
please enjoy your footprints up there


Maximum quality for Chrome
1366 x 768 screen resolution

Skin by Le Vans. xoxo
ยปhali laya korban itu kerbau,lembu,kambing,unta saya suka
6 November 2011


Agak gedik tittle tu huhuhu..tapi memang betoi seyes suke walaupun mule-mule waktu pagi2 tu just pakai baju prak a.k.a tshirt deangan tracksuit .tibe2 teringat ayat arwah atuk aku(berkepul-kepul awan tepi kepala.gini perbualannya antar atuk dan cucu:
Atuk: tolong amekkan baju prak atuk!

Aku:prak?

Atuk:Baju tshirt yang kat katil atuk tu.(tambahan) ni baju namenye baju prak(sambil menujukkan bajunya) ingat nanti nanti orang tanye tak tau.
Untuk pengetahuan sebutan kene betoi  sebutan nya bukan macam sebutan nama negeri perak sebutan prak ialah sinonim dengan perkataan yang maksudnya  jakun.ada paham?jadi guru bahasa aku hari ini.pandai2 sendiri la paham.sila rujuk buku yang masih tiada didalam pasaran sekarang m/s 1612..dah cukup gile2 ko tu deqna.
berbalik pada cerita hari raya korban tadi.raye korban kali ni polak le ramai datang rumahnye bukan sesape pon sedara mare teman jugak.raya eid hari tu depe tak balik.tangan aku menang la jugak(orang selalu tak menang  tangan)hebadd tak.rumah atuk aku yang sedara mare aku selalu duduk kalo balik kampung bukan jauh pon kurang daripada 5minit dah sampai bak kate noor bau kentut pon sampai kesana tak silap aku.disebabkan malas nak kesana(rumah atuk) aku manfaatkan la kemudahan teknologi yang canggih lagi terkini serta ada saja gadget yang terbaru iaitu handphone.just search kat contacts then call suruh datang rumah untuk menikmati juadah yang enak2 belaka di rumah ku ini seperti dalam entri yang lepas sila klik kalo belum bace (http://deqnaworld.blogspot.com/2011/11/menu-hari-raya-aidiladha-lebih-gempak.html) .makan2 sampai kenyang dorang.lepas tu depe balik rumah rehat termasuk lah aku TIME TO SLEEP..lepas selesai melakukan aktiviti tidur dalam waktu yang sama lepas asar mereka ajak  pegi rumah rehat @ rest house sebab ade sedare mare belah sape entah ade kat situ sebab dorang ade buat korban dan hari keluarga.rumah rehat tu bakal bukan bakal tapi memang dah jadi dah pon sekolah tahfiz untuk budak2 yang hafal al-quran tapi budak2 nye tak datang lagi maybe tahun depan baru ade.belakang rumah rehat tu ade sungai jadi yang lelaki mule2 tak nak mandi dijadikan cerita depe masuk sungai mule2 saje nak basahkan kaki tapi last mandi jugak.ade satu kisah tentang sedare aku ni nama dye aiman baru terlepas dari kekejaman upsr dye tak nak mandi sebab tak ade baju sebenarnye memang tak jangka nak mandi tapi dah tak tahan dengan godaan air sungai yang memanggil memekik suroh mandi. si abangnya main percik2 air dah basah lenjun jugak la last2 kene tolak jatuh terduduk dalam sungai punye dye bengang dan marah kat abangnye sampai menagis..dah macam hindustan pulak aku nengoknye.last sume mandi dengan seronok nye.kiteorang yang geng2 perempuan just tengok sebab pakai baju kurung macam mane nak mandi.teringin jugak sebab kalo nak balik rumah dekat je tak sampai sepuluh minit,enjin kete pon tak panas kalo nak pegi amek baju spare.tapi malas le nak naik ke atas balik dah la jalan penuh berliku sebab banyak sangat tahi kerbau..otw nak pegi sungai tu kene turun ke bawah  tu yang payah nak naik.kene susun startegi jalan yang benar untuk nak balik.nak photoshoot kamera tak de kesian nye aku.disamping itu faktor yang menyebabkan first2 laki tak nak mandi sebab sepupu aku mengugut sape basah balik jalan kaki tu yang cuak tapi dorang peduli apenyer janji boleh melepaskan gian dorang.gian?
rase nye aku dah pecah rekod wat post terpanjang nanti kan yang seterusnya.
kashamnida..
words spilled @ Sunday, November 06, 2011 / leave goosebumps here