These Streets Small Cute Grey Red Outline Pointer
Your IP is :
please enjoy your footprints up there


Maximum quality for Chrome
1366 x 768 screen resolution

Skin by Le Vans. xoxo
»20 gejala terkena virus k-pop
24 March 2012



Yup anda tentu mengenal nama Super Junior, Bigbang, Shinee,atau Beast .... yah itu adalah sebahagian nama-nama boyband asal Korea Selatan yang mungkin bagi kaum hawa tentu tidak asing lagi dengan nama-nama diatas kerana sebahagian besar(hampir 95% ) para remaja perempuan pasti tergila-gila dan ngefans habis dengan mereka. Virus kpop kini sedang menyerang dunia,bukan cuma yang muda yg terkena virus tersebut namun anak kecil pun menjadi mangsanya. Apa ya gejala-gejala terkena virus kpop?? Mau tau ​​baca aja dibawah ini.


1. Suka teriak teriak sendiri saat lihat gambar terbaru artis k-pop
orang yg terkena virus kpop sering bangat teriak-teriak kalau sudah tengok foto-foto terbaru artis kpop apa lagi biasanya bukan cuma itu mereka juga sering jadikan default photo di profil fb.*yeah,salah seorangnya.


2.Tangan dan kakinya automatik ikut bergoyang
kalau sedana dengar lagu kpop sudah tau sendiri kan kalau lagu-lagu kpop kebanyakan lagunya ngebeat dan pasti sudah ada dance khasnya, oleh itu pesakit virus kpop nih kalau sudah dengar lagu kpop rasanya tangan dan badan ini refleks untuk bergoyang mengikut irama lagu.*lagu apa2 pun,aku memang goyang kaki dengarnya.


3. Ingin tahu gosip gosip terbaru k-pop
sebagai kpop lover tentunya mereka ingin tahu berita-berita tentang selebriti kpop. Salah satu cara untuk tahu gosip yg lagi panas-panasnya di korea sana adalah melalui internet. Biasanya selalu ada laman di internet yang update tentang dunia kpop, mau dalam bahasa indonesia, inggeris, thailand, perancis, atau yang lainya semua ada.*bergosip bila cikgu tak masuk kelas.itulah saya.rindu~


4. Menjadikan lagu kegemaran k-pop sebagai ringtone / nada sambung peribadi
supaya nada sambung kita tidak 'tut tut tutan' jadi para kpop lover juga sering menjadikan lagu kegemaran kpop mereka sebagai ringtone mahupun nada sambung. Hal itu boleh dijadikan salah satu cara untuk menyebarkan virus kpop kepada orang-orang di sekitarnya.


5. Tahu ungkapan-ungkapan dalam bahasa korea
sering dengar lagu-lagu kpop pastinya sudah tidak asing lagi dengan kosa kata dalam bahasa korea misalanya  saranghae, oppa, kamshahamnida, anyeonghaseyo. Ternyata ada manfaatnya kita suka kpop, kita automatik boleh tahu kosa kata bahasa korea berbaloi kan buat tambah wawasan.*saranghae oppa,taemin,yoseob,dong ho & dll.


6. Mengumpul segala hal tentang sifat - atributnya melalui online shop atau hingga pergi ke korea
untuk menunjukkan bahawa para kpop lover adalah fans mereka automatik ingin mengumpul semua tentang idola mereka.Seperti itu lightstick, banner, cd, dan lain-lain.Jarang para kpop lover memburu sifat tersebut hingga pergi ke korea langsung.*memang le,takkan nak pergi korea kot.


7. Tidak boleh tidur sebelum melihat poster artis k-pop yang dilekatkan di dinding bilik 
kebiasaan unik yg dimiliki para kpop lover sebelum tidur,mereka tidak boleh tidur sebelum menatap poster-poster artis kpop yang ada dibilik.*tak sampai lagi ke tahap sedemikian.sebab dalam bilik pon tak tampal poster, hahahaha.sayang kot.


8. Dengar lagu-lagu kpop sebelum tidur
selain lihat poster sebelum tidur, dengar lagu-lagu kpop sebelum tidur pun menjadi perkara yang wajib dilaksanakan.


9. Menjadikan foto idola k-pop di desktop background komputer
sangat cintanya sama kpop ni sampai kpop lover menjadikan foto idola kpop mereka di desktop background komputer.


10.Rela berjam jam menghafal lirik lagu terbaru k-pop
kalau kita suka lagu-lagu kpop tapi tidak hafal liriknya percuma sahaja kita meminatinya.Oleh itu, para kpop lover rela berjam-jam menghafal lirik lagu supaya boleh ikutan nyanyi-nyanyi.*-..-


11. Rela merogoh beg untuk bayaran download lagu lagu terbaru k-pop di internet
para kpop lover pasti ingin memiliki lagu-lagu terbaru idola mereka, jadi supaya tidak ketinggalan zaman mereka rela merogoh beg buat membayai bayaran download lagu di internet.*tak faham -..-


12.Sedih mendengar group k-pop kesayangannya mengalami perpecahan atau masalah
mood para kpop lover boleh turun kalau sudah dengar group kpop kesayangan mereka mengalami perpecahan atau masalah.Contohnya, para cassiopeia yang sedih berpanjangan kerana boyband kesayangan DBSK mengalami masalah sehingga 3 ahlu DBSK menyatakan ingin keluar dari kumpulan. Ya memang sedih kalau sudah dengar idola kita mengalami masalah mungkin itu terjadi kerana para kpop lover sayang dan cinta sama mereka.*ini kalau sudah kronik virusnya.


13. Membeli semua majalah yang memuatkan artikel artis korea
para kpop lover juga tidak mahu ketinggalan.oleh itu mereka membeli majalah yang ada idola mereka, apapun rintangannya mereka selalu ingin mendapatkannya meskipun itu mahal, sukar dicari atau apa-apalah.*epop,sudah sekian lama aku tidak memilikimu.


14. Menangis darah kalau tengok bias kita cium dengan orang lain
siapa yang rela kalau bias kita ciuman sama orang lain??? Pasti kita menagis darah melihatnya, rasanya hati ini sakit. Contohnya waktu tengok minho shinee cium untuk filem pianist. Tengok berita itu langsungg eleng-geleng kepala, dada tiba-tiba sesak dan langsung teriak.*ingat ko siapa dengan dia,nak menagis darah.tragis sungguh,perlukan bimbingan kaunseling ni.


15. Selalu berangan suatu saat dapat ke korea
salah satu impian kpop lover iaitu go to korea, ya kerana itu para kpop lover selalu berangan suatu saat boleh pergi ke korea, boleh berada di lapangan terbang incheon, lihat sungai han, lihat kemegahan bandar seoul dimalam hari, dan yang tidak boleh ketinggalan adalah menonton acara muzik korea secara live seperti musicbank, music core dan lain-lainl biar boleh bertemu dengan idola mereka.*macam dapat je,orang korea yang tulen kat sana pon tak pernah dapat jumpa.


16. Conteng-conteng di tangan, meja, buku, apa-apa lah
conteng-conteng merupakan kebiasaan orang bila tidak ada kerja.Bila tak ada kerja orang-orang biasanya menumpahkan idea kreatifnya melalui tulisan sama ada tulis dikertas,ditangan, atau tembok sekalipun it 's okay.*macam takde kena-mengena je.


17. Selalu beli barang - barang yang berkaitan dengan korea
sangat cintanya mereka sama kpop rasa cinta itu menambah sehingga mereka mencintai produk-produk korea sama itu makanan, kasut, jam ataupun baju. Mungkin para kpop lover ingin sama dengan idola mereka sehingga membeli barang-barang yang berkaitan dengan korea.*teringat sama fikri 5sc3,kalau tengok memang geleng kepala korang.


18. Menyokong acara yang mengenalkan korea kepada masyarakat
menyokong acara yg berbau korea adalah salah satu cara mereka mencintai kpop. Sekarang saja sudah banyak festival korea.*ada ke?


19. Menyertai perhimpunan
perhimpunan merupakan salah satu cara mempererat tali silaturahim sesama kpop lover. Selain itu mereka juga boleh sharing tentang idola mereka.*ada orang buat ke?


20. Berjanji akan selalu mencintai group kpop kesayangan
ikrar untuk selalu mencintai group kpop kesayangan telah terucap dari mulut kpop lover. Apapun yg terjadi mereka akan selalu mencintainya. Apapun.*o.yeah?

itu saja ♪♪

Labels:

words spilled @ Saturday, March 24, 2012 / leave goosebumps here